Follow us

nah.. meh singgah!

Rabu, 2 April 2014

WELCOME TO MY LIFE LENOVO K900

Alhamdulillah...

Semalam dapat jugak beli fon baru....
Sepanjang hidup aku 22 tahun ni....
2 bijik henset aku beli ori....
1 bijik 2nd hand....
Blackberry to aku rembat mak aku punya.. Dia bukan gheti pon nak pakai henset canggih2 ni.. Keh keh keh... Xpress Music aku beli kat kawan aku yang aku tak hingin pon nak kenal, alih2 dia duduk satu rumah dgn aku n jadi SU aku masa aku blaja dulu.. (adlyArif Yaya Toure) Perancangan Allah tak sebusuk hati kita.. Sempurna :-)

Lepas aku review kat internet dan tunggu gaji masuk, aku pun puas hati ambil lenovo k900...
Henset ni aku guna untuk belajar dan kerja...
Nak taip berita untuk bos...
Nak baca jurnal...
Nak main game gak....



Gajet ni memang penting dalam hidup kita...
Ia bukan jadi kehendak dah sekarang tapi keperluan....
Paling puas hati aku, bila guna iPad3.. 
Memang aku maximize dia punya penggunaan...
Dari skeecil-kecil kerja hinggakan sebesar-besar kerja...
Memang sangat membantu...

Aku dah review 10x kat youtube, 10x kat google..
Tambah tgok forum kat internet, tgok review orang...
Dekat seminggu jugakla aku onserve.. Akhirnya aku jatuh cinta dengan dia...
Kira aku boleh rumus mcm ni... Note 2----K900----Note 3

Btw, gila betul nak beli aset untuk hidup ni... 
Kalo gaji bapak besar boleh la tukar2 henset....
Aku tggu brapa bulan nak beli...
Bila dah cukup duit rasa sayang pulak nak guna duit...
Bukan apa wei...
Penat dol keje....
Titik peluh ko....

Ko dah keje ko tahu la...
Nak tunggu gaji masuk punyala seksa weyhhh,.
Hahaha.....

Apapun aku dah capai apa yang aku nak..
Alhamdulillah...
Kalau Tuhan tak bantu, memang tak delah kan..
Semuanya kuasa Dia belake lah....

Bila dah dapat duit kene manage dengan baik....
Aku memang tiap2 bulan aku planning bajet aku dan aku catat belanja aku dalam lap top...
At least, masa dah kawen nanti tengok amnede aku jadahkan duit keje aku kat tempat yang baik atau tak...
Lagi2 nak kawen...
So gaji lepas ni adalah untuk simpan kawen...
Aku simpan gak b4 ni, tapi tak maximize mana...
Insyaallah lepaih ni nak simpan utk kawengggg...



Gambar kat atas ni adlah jadual pengurusan perbelanjaan aku dan perancangan hidup samapilah dah bekeluarga nanti.. Cuma bajet kahwen tak ada lagi.. Kene tunggu jugak di sinuunnnn jugak.. Keh keh keh.... 

Insyaallah tak ada aral, tahun depan ada rezki untuk aku, panjang umur, Allah mudahkan kerja buat, kawenla habis master nanti... Jeles tengok kawan aku kawen awal..
Arggghhhh!!!!!!

Aku harap korang pun doakan lah kebahagiaan dan kesejahteraan aku... Aku pun doakan jugak.. Sama2 doakan, insyaallah... Doa sahabat2 dalam diam ni malaikat ameen.. Allah maqbulkan bereh lallu.....

Welcome to My Life K900 :-)

0 ulasan: