Follow us

nah.. meh singgah!

Khamis, 20 Mac 2014

Lama Sudah......

Tiba-tiba aku terasa rajin pulak nak update blog aku yang agak lama tak update hampir setahun lebih jugak. Last update 6 September 2012 kot... Haha...

Semalam, masa sembang2 dengan kawan baik aku, terasa nak update semula... Ye la... Biasa update di FB  je. Tapi tak puas. Biasa orang update nak LIKERS atau nak SHARE je. Tak apala... Dan dia pun bagi galakan. Semangat je rasa. Pagi tadi aku bukak AppStore terus aku donlod blogger ni. Terus aku hupdate masa kat ofis. Tengah2 tggu orang tak datang, kita cilok hotspot.. Hahaha... Update blog...

Sebab besar dia, aku bila baca blogger2 yang agak terkenal dan banyak followers macam, DenaBahrin, NameeRoslan dan Irenenadia, tak kurang jugak yang lelaki, Aiman Azlan, MathLuthfi dan lain2 rasa macam banyaknya manfaat diorang. Aku nak tulis buku cam malas jer... 



Kat blog, boleh express macam2 feeling... 
Boleh simpan...
Yang bestnya, blogger2 ni diorang update masa time diorang blaja di universiti, sampaila keje, sampaila dah kawen. Cantik kot life diorang... So, kita dapat tengok perjalanan hidup dia tu.. Menarik sangat... Pastu plak, baby diorang comel... Seronok tengok... 

Kau bayangkan, setahun dah aku tak update blog. Banyak jugak peristiwa aku lalui. 
Macam2 weyyy.....

Takkan aku nak reverse balik peristiwa tu... Tengoklah kalau aku rajin... Eyh.. Banyakla... Nantila kat atas motor aku pikirkan macam mana nak buat...

Allahurobbi, hebat Allah atur hidup kita ni kawan2. Aku rasa sangat bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Aku akan kongsikan kat sini. Impian aku satu je, semoga blog aku ni dapat hidup kembali bagi manfaat kepada orang yang baca. Nak follow ke tak nak follow ke tu ko punya hal. Aku tak kesah. Yang penting, aku dapat pahala daripada usaha aku yang sikit ni. 

Harapan aku seterusnya, dalam tempoh setahun dua ni, aku nak prepare macam2, dan aku harap aku boleh follow jugak blogger2 tu. Sampaila kawen. Sampaila dah bekeluarga juga nanti, imsyaallah.... Nak lempias apa yang ada dalam kotak fikiran ni....



Tulisan aku santai je bro. 
Semoga kita semua dapat menyumbangkan sesuatu.
Yusuf Qardhawi kata, dakwah media ni dah jadi wajib ke atas semua umat Islam.

Seeru 'ala barakatillah..

1 ulasan:

Unknown berkata...

kite pon dah lame x update blog. mau dkat setahun gak. best berblogging ni. cume minat tu maken berkurang.