Follow us

nah.. meh singgah!

Ahad, 8 Julai 2012

PELUANG HIDUP KALI KE-2 SATU ANUGERAH


"Bawakan kuhilang dari ingatan
Hari ini sehingga esok
Tak pernah daku rasa begini
Seperti mati hidup kembali"



Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi tarikh ini terpahat pada nisan di jirat sana..
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi aku kehilangan semuanya,
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi jua aku kehilangan ibu dan ayah yang tercinta,
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi aku kehilangan keluarga yang tercipta,
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi aku terputus hubungan dengan semuanya,
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi aku menyepikan teman rapatku yang sedia ada,
Semalam 6 Julai 2012, boleh jadi aku pergi meninggalkan kamu semua...

Namun,

Semalam 6 Julai 2012, aku di beri peluang kedua,
Semalam 6 Julai 2012, aku diberi peluang untuk bermunajat memohon ampunan dari Yang Maha Kuasa,
Semalam 6 Julai 2012, aku di beri izin pulang ke pangkuan keluarga,
Semalam 6 Julai 2012, aku masih bersama dengan mereka,
Semalam 6 Julai 2012, aku mampu menitipkan kata-kata ini sebagai peringatan buat semua,
Semalam 6 Julai 2012, aku masih mampu untuk bercakap dengan teman rapatku yang setia,
Oleh kerana, 
Yang Punya KUASA,
memberi ku masa, 
untuk melangsaikan apa yang terpunggah di bahu yang lemah,
membawa tanggungjawab di suatu masa,
ke puncak yang ISTIMEWA..

kerana Peluang Hidup Kali ke2 adalah Satu Augerah yang Istimewa dari Yang Maha Esa!

0 ulasan: